Other Menu

Terma dan syarat penggunaan

Terma dan syarat penggunaan

● Perkara 1 (Tujuan, dll.)
① Tujuan Terma dan Syarat Perkhidmatan (selepas ini dirujuk sebagai "Terma dan Syarat") Woojin Plaimm Co., Ltd. (www.woojinplaimm.com) adalah untuk menentukan hak, adalah untuk menentukan hak, kewajipan dan tanggungjawab Pengguna dan Woojin Plaimm Co., Ltd. (selepas ini dirujuk sebagai "Syarikat") dalam menggunakan perkhidmatan berkaitan internet yang disediakan oleh Syarikat. 
② Sekiranya seseorang yang ingin menjadi Pengguna mengklik butang Keahlian selepas melalui prosedur yang ditetapkan oleh Syarikat, Pengguna dianggap telah bersetuju dengan Terma dan Syarat ini. Hak, kewajipan, dan tanggungjawab Pengguna dan Syarikat selain daripada yang ditetapkan dalam Terma dan Syarat akan ditadbir oleh Akta Perniagaan Telekomunikasi dan undang-undang lain yang berkaitan dan amalan komersial Republik Korea. 



● Perkara 2 (Definisi Pengguna)
① Pengguna merujuk kepada orang yang mengakses Syarikat dan menerima perkhidmatan yang disediakan oleh Syarikat dengan mendaftar sebagai ahli Syarikat mengikut Terma dan Syarat.



● Perkara 3 (Peraturan selain daripada Terma dan Syarat)
① Sekiranya perkara-perkara yang tidak disebut dalam Terma dan Syarat ada ditetapkan dalam Akta Rangka Kerja Telekomunikasi, Akta Perniagaan Telekomunikasi, atau undang-undang lain yang berkaitan, ia boleh terpakai pada perkara-perkara tersebut mengikut peraturan. 



● Perkara 4 (Penubuhan kontrak penggunaan)
① Kontrak penggunaan akan dibuat dengan kebenaran Syarikat bagi permohonan penggunaan oleh Pengguna. 



● Perkara 5 (Permohonan Penggunaan dan persetujuan terhadap Terma dan Syarat)
① Pemohon memohon keahlian dengan mengisi maklumat ahli berdasarkan borang yang ditetapkan oleh Syarikat dan menyatakan niat pemohon untuk bersetuju dengan Terma dan Syarat. 



● Perkara 6 (Kelulusan permohonan penggunaan)
① Syarikat meluluskan permohonan penggunaan perkhidmatan untuk pelanggan yang memohon penggunaan mengikut Perkara 5, dengan pengecualian terhadap ② dan ③
② Dalam kes-kes berikut, Syarikat boleh menahan kelulusan sehingga sebab-sebab sekatan ke atas kelulusan untuk permohonan diselesaikan.
   1. Sekiranya tiada kapasiti lebihan untuk kemudahan berkaitan perkhidmatan
   2. Apabila ditentukan bahawa mendaftar sebagai ahli terhalang dengan ketara disebabkan oleh keupayaan teknikal Syarikat.
③ Syarikat mungkin tidak memberikan kelulusan dalam mana-mana kes berikut.
   1. Sekiranya permohonan menggunakan nama orang lain
   2. Sekiranya permohonan menggunakan maklumat pengguna yang palsu
   3. Sekiranya permohonan dibuat untuk tujuan melemahkan undang-undang dan ketenteraman atau moral masyarakat yang baik
   4. Sekiranya syarat-syarat lain yang ditetapkan untuk permohonan yang ditentukan oleh Syarikat tidak dipenuhi



● Perkara 7 (Memberi dan menukar ID Pengguna)
① Syarikat memberikan ID pengguna kepada Pengguna seperti yang ditetapkan dalam Terma dan Syarat.
② ID pengguna boleh diubah atas permintaan pelanggan atau Syarikat dalam mana-mana kes berikut.
   1. Sekiranya terdapat risiko melanggar privasi Pengguna kerana ID pengguna berdaftar mengandungi nombor telefon Cser atau nombor pendaftaran pemastautin
   2. Sekiranya ia tidak dapat diterima oleh orang lain atau bertentangan dengan moral awam
   3. Sekiranya terdapat sebab-sebab lain yang munasabah
③ Pengguna tidak boleh membiarkan pihak ketiga menggunakan ID pengguna mereka dan mesti mengambil perhatian yang munasabah dalam menguruskan ID pengguna dan kata laluan.



● Perkara 8 (Perubahan Maklumat Pengguna)
① Sekiranya maklumat Pengguna yang dimasukkan pada masa permohonan penggunaan telah berubah, Pengguna mesti membuat pembetulan dalam talian atau memberitahu Syarikat, dan Pengguna bertanggungjawab ke atas sebarang masalah yang timbul akibat tidak mengubah maklumat tersebut. 



● Perkara 9 (Kewajipan Syarikat)
① "Syarikat" tidak boleh membocorkan, mendedahkan atau mengedarkan maklumat peribadi Pengguna yang diperolehi berkaitan dengan penyediaan Perkhidmatan kepada orang lain tanpa persetujuan daripada Pengguna terlebih dahulu, dan tidak boleh menggunakannya untuk tujuan lain selain daripada perniagaan yang berkaitan dengan perkhidmatan.
Walau bagaimanapun, setiap satu daripada kes berikut dikecualikan. 
   1. Apabila terdapat permintaan daripada agensi kerajaan menurut undang-undang seperti Akta Rangka Kerja Telekomunikasi
   2. Apabila diperlukan untuk siasatan jenayah atau terdapat permintaan daripada Jawatankuasa Etika Maklumat dan Komunikasi
   3. Apabila terdapat permintaan mengikut prosedur yang ditetapkan dalam undang-undang lain yang berkaitan
② Syarikat mesti menyelenggara dan membaiki fasiliti yang membekalkan Perkhidmatan dalam keadaan yang boleh dikendalikan pada setiap masa melainkan terdapat sebab khas.



● Perkara 10 (Kewajipan Pengguna)
① Pengguna tidak boleh terlibat dalam mana-mana tindakan berikut apabila menggunakan Perkhidmatan ini.
   1. Penggunaan ID ahli lain secara haram
   2. Menyalin, mengubah suai, menerbitkan dan menyiarkan maklumat yang diperoleh daripada Perkhidmatan ini untuk tujuan selain daripada Penggunaan tanpa persetujuan daripada Syarikat terlebih dahulu atau memberikannya kepada orang lain
   3. Akta yang melanggar mana-mana hak lain, termasuk hak cipta Syarikat atau lain-lain
   4. Tindakan menyebarkan maklumat, frasa, angka, dll. yang melanggar ketenteraman awam dan moral kepada orang lain
   5. Akta yang ditentukan secara objektif berkaitan dengan jenayah
   6. Akta yang melanggar undang-undang yang berkaitan
   7. Tindakan-tindakan lain yang dianggap tidak sesuai oleh Syarikat
② Pengguna mesti mematuhi undang-undang dan peraturan yang berkaitan, perkara-perkara yang ditetapkan dalam Terma dan Syarat, garis panduan penggunaan dan langkah berjaga-jaga.
③ Pengguna mesti mematuhi sekatan penggunaan yang disiarkan oleh Syarikat bagi setiap subjek dalam Pengumuman atau diumumkan secara berasingan.
④ Pengguna tidak boleh terlibat dalam sebarang aktiviti komersial tanpa persetujuan daripada Syarikat terlebih dahulu.



● Perkara 11 (Yuran Perkhidmatan)
① Perkhidmatan yang disediakan oleh Syarikat adalah percuma. Walau bagaimanapun, Syarikat boleh menukarnya kepada perkhidmatan berasaskan yuran kemudian, dan untuk perkara-perkara tertentu yang berkaitan dengannya, pendapat ahli akan dikumpulkan untuk menyediakan standard berasaskan yuran 



● Perkara 12 (Waktu Perkhidmatan)
① Pengguna boleh menggunakan Perkhidmatan untuk 24 jam sehari, 365 hari setahun, melainkan terdapat halangan perniagaan atau teknikal di Syarikat atau sebab-sebab khas yang lain. Walau bagaimanapun, Syarikat boleh menyekat semua atau sebahagian daripada penggunaan Perkhidmatan jika perlu, seperti pemeriksaan peralatan, atau sekiranya berlaku kegagalan peralatan. 



● Perkara 13 (Sekatan perkhidmatan dan Penggantungan)
① Syarikat boleh mengehadkan atau menggantung semua atau sebahagian daripada Perkhidmatan sekiranya berlaku sebab-sebab diluar jangkaan (force majuere) lain seperti perang, insiden, bencana alam, atau kecemasan negara yang setara dengannya, atau penggantungan perkhidmatan telekomunikasi oleh penyedia perkhidmatan telekomunikasi utama mengikut Akta Perniagaan Telekomunikasi. 
② Apabila Syarikat menyekat atau menggantung penggunaan Perkhidmatan selaras dengan peruntukan Perenggan 1, Syarikat mesti memaklumkan kepada Pengguna tentang sebab dan tempoh sekatan tanpa berlengah-lengah. 



● Perkara 14 (Pembatalan Perkhidmatan)
① Apabila Pengguna ingin membatalkan kontrak penggunaan, Pengguna sendiri mesti memohon pembatalan kepada Syarikat secara dalam talian. 



● Perkara 15 (Sekatan penggunaan Perkhidmatan)
 ① Syarikat boleh menyekat penggunaan Perkhidmatan tanpa memberi notis terlebih dahulu sekiranya Pengguna melakukan mana-mana tindakan berikut. 
   1. Sekiranya mencuri ID dan kata laluan orang lain
   2. Sekiranya sengaja menghalang operasi Perkhidmatan
   3. Sekiranya dengan sengaja mengedarkan kandungan yang melanggar ketenteraman awam dan moral
   4. Sekiranya Pengguna merancang atau melaksanakan penggunaan Perkhidmatan untuk tujuan merosakkan kepentingan negara atau kepentingan awam sosial
   5. Sekiranya melakukan perbuatan yang merosakkan reputasi orang lain atau menyebabkan kekurangan kepada orang lain
   6. Sekiranya menghantar sejumlah besar maklumat atau maklumat pengiklanan untuk tujuan mengganggu kestabilan operasi Perkhidmatan
   7. Dalam kes mengedarkan program virus komputer yang menyebabkan kerosakan kemudahan maklumat dan komunikasi atau pemusnahan maklumat
   8. Sekiranya melanggar hak harta intelek Syarikat, pengguna lain, atau lain-lain
   9. Apabila terdapat permintaan untuk pembetulan daripada organisasi luar seperti Jawatankuasa Etika Maklumat dan Komunikasi, atau apabila ia telah ditafsirkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya berhubung dengan kempen pilihan raya yang menyalahi undang-undang
   10. Sekiranya menggunakan maklumat peribadi, ID pengguna dan kata laluan orang lain secara haram
   11. Apabila maklumat yang diperolehi dengan menggunakan maklumat Syarikat diterbitkan semula, diedarkan, atau digunakan secara komersial tanpa persetujuan daripada Syarikat terlebih dahulu
   12. Apabila Pengguna menyiarkan bahan lucah di papan buletin atau pautan ke laman web porno
   13. Sekiranya berlaku pelanggaran terma penggunaan lain dan undang-undang dan peraturan yang berkaitan yang ditetapkan oleh Syarikat, termasuk Terma dan Syarat



● Perkara 16 (Ganti Rugi)
① Pihak Syarikat dikecualikan daripada liabiliti atas kerosakan yang disebabkan oleh kegagalan Pengguna untuk mendapatkan keuntungan yang dijangkakan atau pemilihan atau penggunaan data. 
② Pihak Syarikat dikecualikan daripada liabiliti sekiranya berlaku kegagalan berpunca dari sebab-sebab yang berkaitan dengan Pengguna. 
③ Pihak Syarikat dikecualikan daripada liabiliti untuk kandungan data yang disiarkan atau dihantar oleh Pengguna. 
④ Pihak Syarikat dikecualikan daripada liabiliti dalam kes transaksi barangan antara pengguna atau antara pengguna dan pihak ketiga melalui Perkhidmatan sebagai medium. 
⑤ Pihak Syarikat tidak bertanggungjawab untuk storan dan penghantaran data, dan dikecualikan daripada liabiliti sekiranya kehilangan data. 
⑥ Pihak Syarikat dikecualikan daripada liabiliti untuk menghentikan Perkhidmatan jika ia tidak dapat menyediakan Perkhidmatan disebabkan oleh bencana alam atau lain-lain perkara diluar jangkaan (force majeure) yang setara dengannya.
⑦ Pihak Syarikat dikecualikan daripada liabiliti untuk halangan penggunaan Perkhidmatan kerana sebab-sebab yang berkaitan dengan pengguna.
⑧ "Syarikat" dikecualikan daripada liabiliti untuk kebolehpercayaan atau ketepatan maklumat yang diberikan melalui rangkaian Perkhidmatan yang disediakan oleh Syarikat.



● Perkara 17 (Mahkamah yang kompeten)
① Bagi pertikaian yang timbul kerana penggunaan perkhidmatan, seperti yuran, mahkamah yang mempunyai bidang kuasa ke atas lokasi ibu pejabat Syarikat akan menjadi mahkamah yang kompeten.



●Addendum
Terma dan Syarat ini terpakai mulai Oktober 2009, dan terma dan syarat sebelumnya yang digunakan sebelum Oktober 2009 digantikan dengan Terma dan Syarat ini.                           

Woojin Plaimm CEO : Kim Ik-hwan
Address : Woojinplaimm-ro 100, Jangan-myeon, Boeun-gun, Chungbuk (28913)
FAX : +82 043-543-1420
TEL : +82 043-540-9000
E-mail : info@wjpim.com

Copyright © 2020 WOOJINPLAIMM CO., LTD. ALL RIGHTS RESERVED.