Dasar privasi
Woojin Plaimm Co., Ltd. (selepas ini dirujuk sebagai "Syarikat") meletakkan keutamaan yang tinggi dalam melindungi maklumat peribadi pengguna, dan kami melakukan yang terbaik untuk melindungi maklumat peribadi yang diberikan kepada Syarikat dalam talian oleh pengguna semasa menggunakan Perkhidmatan Syarikat. Syarikat menempatkan dasar privasi pada skrin pendaratan laman web supaya pengguna dapat melihatnya dengan mudah pada bila-bila masa.
"Maklumat peribadi" merujuk kepada apa-apa maklumat mengenai individu yang hidup yang dapat mengenal pasti individu tersebut melalui nama, nombor pendaftaran pemastautin, dan lain-lain yang termasuk dalam maklumat (termasuk yang dapat digabungkan dengan mudah untuk mengenal pasti individu tersebut walaupun maklumat itu sendiri tidak dapat mengenal pasti individu tertentu).
Dasar privasi Syarikat mungkin diubah dari semasa ke semasa disebabkan oleh perubahan dalam undang-undang dan garis panduan kerajaan atau perubahan dalam dasar dalaman Syarikat, dan kami menetapkan prosedur yang diperlukan untuk penambahbaikan dasar privasi yang berterusan. Sekiranya semakan semula dasar privasi dilakukan, Syarikat akan memaklumkannya melalui notis daripada 7 hari sebelum penguatkuasaan pindaan kepada dasar privasi, dan memberikan nombor versi dan tarikh semakan dan lain-lain, supaya pengguna dapat menjejaki pindaan tersebut dengan mudah.
Dasar privasi woojinplaimm.com mengandungi perkara-perkara berikut.
● Perlindungan maklumat peribadi pengguna
Syarikat mematuhi peraturan perlindungan maklumat peribadi dan garis panduan perlindungan maklumat peribadi yang ditetapkan oleh Kementerian Maklumat dan Komunikasi dalam undang-undang dan peraturan yang berkaitan yang mesti dipatuhi oleh penyedia perkhidmatan maklumat dan komunikasi, seperti Akta Perlindungan Rahsia Komunikasi, Akta Perniagaan Telekomunikasi, Akta Promosi Penggunaan Rangkaian Maklumat dan Komunikasi dan Perlindungan Maklumat, dll.
● Persetujuan untuk pengumpulan maklumat peribadi
Syarikat telah menyediakan prosedur untuk pengguna mengklik butang "Setuju" atau butang "Batal" untuk kandungan dasar privasi Syarikat atau Terma dan Syarat penggunaan Syarikat, dan apabila pengguna mengklik butang "Setuju", mereka dianggap telah bersetuju dengan pengumpulan maklumat peribadi.
● Item-item maklumat peribadi yang dikumpulkan
Syarikat mengumpul maklumat peribadi berikut untuk pendaftaran keahlian, perundingan, permohonan perkhidmatan, dll.
Item: Nama, ID, kata laluan, e-mel, alamat, maklumat hubungan Item yang dikumpulkan secara automatik: Alamat IP, rekod penggunaan perkhidmatan, dll. Kaedah pengumpulan maklumat: Laman web (http://www.woojinplaimm.com)
● Tujuan pengumpulan dan penggunaan maklumat peribadi
① Identifikasi mengikut penggunaan perkhidmatan dan pengesahan niat untuk mendaftar keahlian
② Menyampaikan notis dan saluran komunikasi yang selamat untuk mengendalikan aduan
③ Maklumat untuk menyediakan maklumat terkini seperti perkhidmatan baru dan menyediakan perkhidmatan yang diperibadikan
④ Pencegahan penggunaan haram oleh ahli yang berniat jahat dan pencegahan penggunaan yang tidak dibenarkan
⑤ Penyediaan perkhidmatan berkualiti tinggi yang lancar, dll.
● Tempoh penyimpanan dan penggunaan maklumat peribadi
Pada dasarnya, Syarikat memusnahkan maklumat tanpa bertangguh selepas tujuan mengumpul dan menggunakan maklumat peribadi dicapai. Walau bagaimanapun, jika perlu untuk memeliharanya menurut peruntukan undang-undang yang berkaitan, Syarikat akan menyimpan maklumat ahli untuk tempoh tertentu yang ditetapkan oleh undang-undang dan peraturan yang berkaitan.
Rekod mengenai penarikan diri dari kontrak atau langganan: 5 tahun Rekod mengenai pembayaran dan pembekalan barangan: 5 tahun Rekod mengenai aduan pengguna atau pengendalian pertikaian: 3 tahun Rekod lawatan: 3 bulan Apabila tempoh pengekalan dimaklumkan kepada pengguna terlebih dahulu atau persetujuan pengguna diperoleh secara individu: tempoh yang dimaklumkan atau dipersetujui secara individu
● Perkongsian dan penyediaan maklumat peribadi
Pihak Syarikat menggunakan maklumat peribadi pengguna dalam skop yang dimaklumkan dalam "Tujuan pengumpulan dan penggunaan maklumat peribadi", dan pada dasarnya tidak menggunakan maklumat peribadi pengguna di luar skop tersebut tanpa persetujuan daripada pengguna terlebih dahulu. Walau bagaimanapun, kes-kes berikut adalah terkecuali:
Sekiranya pengguna telah bersetuju dengan pendedahan terlebih dahulu, jika mereka melanggar terma penggunaan atau prinsip operasi terma dan syarat perkhidmatan yang disiarkan di laman web dan perkhidmatan ahli lain. Apabila terdapat alasan yang mencukupi untuk mempercayai bahawa maklumat peribadi harus didedahkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap kemudaratan psikologi dan fizikal kepada orang lain yang menggunakan perkhidmatan tersebut. Apabila ia dinilai dengan kepercayaan yang baik bahawa ia dikehendaki oleh undang-undang lain (contohnya, apabila terdapat permintaan daripada kerajaan/agensi penyiasatan melalui proses yang sewajarnya mengikut undang-undang yang berkaitan). Apabila memberikan maklumat kepada pengiklan, rakan kongsi atau organisasi penyelidikan dalam bentuk yang tidak dapat mengenal pasti individu tertentu untuk penyediaan statistik, penyelidikan akademik atau penyelidikan pasaran. Dalam kes memberikan maklumat peribadi yang diperlukan untuk mengendalikan aduan kepada syarikat khusus yang mengendalikan pusat pelanggan dalam Perenggan M bagi pengendalian aduan dan pertanyaan (aduan) yang berkaitan dengan penggunaan perkhidmatan oleh pengguna. Maklumat boleh diberikan kepada syarikat yang dihantar untuk perkhidmatan seperti acara dan pemenang hadiah, dan jenis maklumat yang diperlukan, tujuan penggunaan, tempoh, dan lain-lain mestilah dinyatakan dan dimaklumkan kepada pengguna.
Di samping itu, Syarikat boleh berkongsi maklumat peribadi pengguna untuk membangunkan teknologi baru atau menyediakan perkhidmatan yang lebih baik. Walaupun dalam kes ini, sebelum pengumpulan maklumat atau penyediaan maklumat, pengguna akan dimaklumkan tentang institusi atau organisasi yang mana Syarikat akan berkongsi maklumat peribadi dengannya, maklumat apa yang diperlukan, mengapa, dan berapa lama dan sehingga bila ia akan dilindungi dan diuruskan, dan telah meminta persetujuan mereka, dan Syarikat tidak akan sewenang-wenangnya mengumpul atau berkongsi maklumat tambahan tanpa persetujuan mereka.
Maklumat peribadi pengguna tidak diberikan kepada individu atau syarikat yang telah memohon iklan tersebut, walaupun semasa menyiarkan dan menghantar iklan untuk kumpulan jantina, umur, dan malah ketika diperlukan untuk pemprosesan statistik lain, penyelidikan akademik, atau penyelidikan pasaran, maklumat hanya diberikan dalam bentuk yang tidak dapat mengenal pasti individu tertentu.
● Perkara mengenai pengurusan maklumat peribadi Pengguna sendiri (membaca, membetulkan, memadam, dll.)
Pengguna boleh melihat atau mengubah suai maklumat peribadi berdaftar mereka pada bila-bila masa menggunakan laman web woojinplaimm.com, dan boleh memohon pembatalan keahlian.
Untuk melihat dan mengubah suai maklumat peribadi Pengguna, Pengguna boleh log masuk menggunakan ID dan kata laluan dalam menu ruang ahli woojinplaimm.com, dan Pengguna boleh mengedit semua input kecuali ID, nombor pendaftaran pemastautin, dan nama. Juga, jika Pengguna terlupa ID atau kata laluan, Pengguna boleh mengklik "Cari ID / Kata Laluan" dalam menu ruang ahli dan ikuti arahan pusat pelanggan untuk memasukkan maklumat yang diperlukan untuk mengesahkan identiti.
Untuk pembatalan keahlian, jika Pengguna memilih "membatalkan keahlian" dari menu ruang ahli laman web woojinplaimm.com, masukkan maklumat yang relevan mengikut arahan di laman web dan pilih "Pembatalan selesai", berdasarkan maklumat yang dimasukkan, identiti Pengguna diperiksa dan pembatalan akan diproses.
Pengguna boleh membatalkan keahlian atau penggunaan ID ahli perkhidmatan woojinplaimm.com, tetapi ini tidak menjadikan semua perkhidmatan tidak tersedia. Pihak Syarikat mengendalikan maklumat peribadi yang telah dibatalkan atau dipadamkan atas permintaan Pengguna seperti yang dinyatakan dalam "Tempoh Penyimpanan dan Penggunaan Maklumat Peribadi" dan memastikan maklumat tersebut diproses dengan cara yang tidak membenarkannya dilihat atau digunakan untuk tujuan lain.
● Penyumberan luar dalam pengendalian maklumat peribadi
Pihak Syarikat tidak menyumber luar pengumpulan, pengendalian, pengurusan, dan lain-lain perkara berkaitan maklumat peribadi anda.
● Pelihal mengenai cara kami menggunakan kuki
Untuk menyediakan perkhidmatan tersuai yang disesuaikan dengan pengguna, Syarikat menggunakan 'kuki' yang menyimpan dan mendapatkan maklumat pengguna dari semasa ke semasa. Kuki adalah sejumlah kecil maklumat yang digunakan oleh pelayan (HTTP) untuk mengendalikan laman web yang dihantar ke pelayar komputer pengguna dan juga disimpan pada cakera keras komputer peribadi pengguna.
Selepas pengguna mengakses woojinplaimm.com, mereka mesti membenarkan kuki untuk log masuk dan menggunakan perkhidmatan tersebut. woojinplaimm.com menggunakan kuki untuk mencari maklumat mengenai ID bagi menyediakan perkhidmatan yang sesuai dan lebih berguna kepada pengguna. Kuki mengenal pasti komputer anda, tetapi tidak mengenal pasti anda secara peribadi.
Pengguna boleh memilih sama ada untuk membenarkan kuki atau tidak. Dengan menetapkan pilihan dalam pelayar web anda, anda boleh menerima semua kuki, menyemak setiap kali kuki disimpan, atau enggan menyimpan semua kuki.
● Langkah-langkah pengurusan-teknikal berkaitan maklumat peribadi
Dalam mengendalikan maklumat peribadi pengguna, pihak Syarikat mengambil langkah-langkah teknikal berikut untuk memastikan keselamatan supaya maklumat peribadi tidak hilang, dicuri, bocor, diubah atau rosak.
Maklumat peribadi pengguna dilindungi dengan teliti oleh kata laluan. Hanya ahli itu sendiri yang tahu kata laluan bagi ID-nya, dan pengesahan dan perubahan maklumat peribadi hanya boleh dilakukan oleh ahli itu sendiri yang mengetahui kata laluannya. Oleh itu, pengguna tidak boleh mendedahkan kata laluan mereka kepada sesiapa sahaja. Untuk tujuan ini, Syarikat mengesyorkan agar anda log keluar dari dalam talian dan menutup pelayar web anda setelah anda selesai menggunakan PC anda. Secara khususnya, jika anda berkongsi komputer peribadi dengan orang lain atau menggunakannya di tempat awam (syarikat, sekolah, perpustakaan, bilik permainan internet, dll.), Prosedur di atas adalah lebih diperlukan bagi mengelakkan maklumat peribadi didedahkan kepada orang lain.
Syarikat sedang melakukan yang terbaik untuk mencegah kebocoran atau kerosakan kepada maklumat peribadi ahli yang disebabkan oleh penggodaman atau virus komputer. Data sering dibuat sandaran sebagai persediaan untuk kerosakan pada maklumat peribadi dan kami menggunakan perisian vaksin terkini untuk mencegah kebocoran atau kerosakan pada maklumat peribadi atau data pengguna serta untuk memastikan penghantaran maklumat peribadi yang selamat melalui rangkaian melalui komunikasi yang disulitkan, dll.
Dan kami menggunakan sistem pencegahan pencerobohan untuk mengawal akses yang tidak dibenarkan dari luar, dan kami cuba melengkapkan semua peranti teknikal yang mungkin untuk menjamin keselamatan sistemik yang lain.
Kakitangan pengendalian maklumat peribadi syarikat adalah terhad kepada orang yang bertanggungjawab dan kata laluan berasingan diberikan untuk tujuan ini dan dikemas kini secara berkala.
Walau bagaimanapun, syarikat tidak bertanggungjawab terhadap sebarang masalah yang disebabkan oleh kebocoran maklumat peribadi seperti ID, kata laluan, dan nombor pendaftaran pemastautin kerana kecuaian atau masalah Pengguna di Internet.
● Mengumpul pendapat mengenai maklumat peribadi
Pihak Syarikat mengumpul pendapat pengguna berhubung dengan perlindungan maklumat peribadi, dan telah menggariskan semua prosedur dan kaedah untuk menangani aduan. Pengguna boleh melaporkan aduan melalui telefon atau e-mel dengan merujuk kepada bahagian "Jabatan, nama dan nombor pegawai privasi dan pengurus yang boleh dihubungi" yang dinyatakan di bawah dan Syarikat akan memberikan jawapan yang cepat dan mencukupi terhadap laporan pengguna. Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi agensi berikut yang dipasang dan dikendalikan oleh kerajaan.
Pusat Laporan Pelanggaran Maklumat Peribadi (http://www.cyberprivacy.or.kr, telefon 1336) Jawatankuasa Pengantaraan Pertikaian Maklumat Peribadi (http://www.kopico.or.kr, telefon 1336) Jawatankuasa Pensijilan Tanda Perlindungan Maklumat (http: //www.privacymark.or.kr, Tel 02-580-0533) Agensi Polis Kebangsaan (http://www.police.go.kr)
● Perlindungan maklumat peribadi kanak-kanak di bawah umur 14 tahun
Syarikat tidak menyediakan perkhidmatan yang memerlukan penyediaan maklumat peribadi kepada kanak-kanak di bawah umur 14 tahun.
● Jabatan, nama dan nombor pegawai privasi dan pengurus yang boleh dihubungi
Syarikat sedang melakukan yang terbaik untuk memastikan bahawa anda boleh menggunakan maklumat yang baik dengan selamat. Sekiranya berlaku kemalangan yang bertentangan dengan notis kepada anda dalam melindungi maklumat eribadi, pegawai privasi akan bertanggungjawab.
Pengguna sendiri bertanggungjawab untuk menjaga keselamatan ID dan kata laluan yang berkaitan dengan maklumat peribadi Pengguna. Syarikat tidak pernah secara langsung meminta kata laluan Pengguna dengan cara apa sekalipun, jadi sila berhati-hati untuk tidak mendedahkan kata laluan kepada orang lain. Khususnya, seperti yang dinyatakan dalam bahagian "Langkah-langkah pengurusan-teknikal mengenai maklumat peribadi", anda harus lebih berhati-hati apabila anda disambungkan ke dalam talian di tempat awam. Syarikat telah menetapkan pegawai privasi dan pengurus yang bertanggungjawab untuk mengumpul pendapat dan mengendalikan aduan mengenai maklumat peribadi, dan maklumat hubungan seperti berikut.
● Pegawai privasi
Nama: Howon Kim Bahagian/jawatan: Bahagian Inovasi Proses/Timbalan Pengurus Besar E-MEL : glory2000@wjpim.com
● Pengurus privasi
Nama: Suyeong Jeong Bahagian/jawatan: Bahagian Inovasi Proses/rakan bersekutu E-MEL : suyoung.jeung@wjpim.com
● Kewajipan Pemberian Notis
Sekiranya terdapat penambahan, penghapusan, atau pengubahsuaian pada dasar privasi semasa, kami akan memaklumkan kepada anda melalui Pengumuman di laman web sekurang-kurangnya 7 hari sebelum pindaan tersebut dibuat.
Nombor Versi Dasar Privasi: v2.1 Tarikh Pengumuman: 21 Ogos 2019 Tarikh Berkuatkuasa: 21 Ogos 2019